2017. szeptember 18., hétfő

Mini kuglóf a mikróból:

Nem szoktam sütni-főzni a mikróban, de időhiány miatt kényszerültem erre a megoldásra, mivel egész nap kerítést festettem már megint....Volt hozzá receptem is, így pillanatok alatt lett a vacsi mellé sütemény is. Volt némi félelem bennem hogy mi lesz ebből, de meg kell mondjam kellemesen csalódtam, nagyon finom lett. Még a kollégák is hitetlenkedtek hogy ezt mikróban sütöttem és ilyen fincsi.
Hozzávalók 15 db-hoz:
  • 4 db tojás
  • 120 g cukor
  • 150 ml olaj
  • 30 ml rum
  • csipet só
  • 130 g liszt
  • 1 tk. sütőpor
  • 30 g keserű kakaópor
  • vaj
  • porcukor a dízsítéshez


Elkészítés:
A tojásokat válasszuk szét. A fehérjéből verjünk kemény habot egy csipet cukorral, a sárgáját keverjük habosra a cukorral, az olajjal, a rummal, és 80 ml vízzel.
Majd keverjük hozzá a sütőporral elkevert lisztet is. Végül óvatosan fakanállal forgassuk bele a kemény fehérje habot.
A kuglóf formákat vajjal vagy margarinnal kenjük ki, szórjunk bele egy pici lisztet, és kanalazzuk bele a masszát. Az én formáim 7 cm átmérőjűek és 800 W-os a mikróm, és ennek 6 perc kellett hogy megsüljön, de az eredeti recepteben 10 cm-s formákhoz 800 W-on 8 percet, 1000 W-on 7 percet ajánlott. Egyre nagyon vigyázzunk, hogy fém formát ne tegyünk a mikróba, szigorúan csak a szilikon használható!
Főztem mellé vaníliás pudingot , ezt bele töltöttem, és hagytam egy kicsit összeállni.
Tényleg nagyon finom lett.
forrás: fanny újság

Nincsenek megjegyzések: