2018. március 3., szombat

Fügés gyümölcskenyér

Hű de finom gyümikenyérre bukkantam Hankka blogján. Párom még Barcelonából hozott haza egy  kilónyi aszalt fügét, és megenni magában egy kicsit sok lett volna, így süti kutatásra adtam a fejem és így leltem erre a receptre. Napról-napra ahogy pihen, egyre puhább, egyre finomabb.




Hozzávalók:
10 dkg mazsola
10 dkg dió
10 dkg aszalt füge
15 dkg kandírozott gyümölcs
4 tojás
csipet só
20 dkg porcukor
10 dkg margarin
15 dkg finomliszt
1 cs. sütőpor


A diót és a fügét feldaraboltam, hozzáadtam a többi gyümölcsöt, és a lisztből elvett 2 ek. liszttel összekevertem.

A tojások fehérjét csipetnyi sóval és a végefelé hozzáadott 5 dkg átszitált porcukorral kemény habbá vertem.

A tojások sárgáját habosra kevertem 15 dkg porcukorral, hozzáadtam az olvasztott margarint is.

Hozzá kevertem  a sütőporral elkevert maradék lisztet, majd a fehérjét fakanállal óvatosan hozzáforgattam.

Végül beledolgoztam a gyümölcskeveréket is, és az alaposan kivajazott, kilisztezett formába öntöttem.

Előmelegített, 180 fokos sütőben az első negyed órát alufóliával letakarva sütöttem hogy ne égjen meg, az utolsó 15-20 percben pedig eltávolítottam a fóliát, és készre sütöttem.

A sütőből kivéve pár percig hűlni hagytam a formában, majd tálcára fordítva tovább hagytam hűlni.

Nincsenek megjegyzések: