2020. március 23., hétfő

Sült kacsamáj:

Libamájat már sütöttem egyszer karácsonyra, de nem az én világom. Én a jó finom fűszeres ízeket, mint pl. hurka, kolbász vagy egy jó töltött káposztát  jobban szeretem. De most először kipróbáltam a kacsamájat fűszeresen sütve, óriási sikert aratva. Nem győztük falni, annyira bejött. Csak egy hibája van, hogy sajna nem olcsó és pillanatok alatt elfogy.


Hozzávalók:
1 egész kacsamáj
só, bors
kakukkfű
fokhagyma

Elkészítés:
A májat a kisebbik résznél szedjük ketté, és az inas részt távolítsuk el. Ferdén, kisujj vastagságúra szeleteljük fel mind a két részt. Tegyük forró serpenyőbe, nem kell se olaj, se só, semmi. Kezdjük el sütni, ha kiengedi a zsírt, akkor fordítsunk rajta egyet, lapát segítségével. Vegyük alacsonyabbra a hőfokot,most jöhet a só, bors, kakukkfű és a fokhagyma (nyomón áttörve). Egy kicsit össze rázzuk, és szedjük tányérra. A következő szeletekhez tiszta serpenyőt használjunk, de a zsiradékot (kb.2 dl) ki ne dobjuk, az is nagyon finom. Ha mind kész, pihentessük egy kicsit őket.


Ha esetleg nem fogyna el, vagy szeretnénk ajándékba adni, lehűtve is nagyon finom. Annyi a dolgunk,hogy kb 2 dl csészébe öntsük a leszűrt zsírt, tegyünk bele 2 szelet májat, és rakjuk hűtőbe. Másnapra megdermed, az ízek is összeérnek.


Nincsenek megjegyzések: