2016. szeptember 3., szombat

Köleses-mákos sütemény:

A munkahelyemen van egy kifőzde, és ott ettem hasonló sütit. Annyira ízlett, hogy még úgy ettem volna még egy-(két) szeletkét, de nem volt több...brühühü... igen, sajna nagyon beles vagyok. Alig vártam hogy hazaérjek és neki állhassak a kísérletezésnek. A receptet a köles felfújtra alapoztam, és nagyon finom lett a végeredmény. Annyi lehet talán a különbség az enyém és a kifőzde között, az övékbe lehetett liszt is, de én egyáltalán nem bánom hogy az enyémbe nem került, nem hiányzik belőle és így még egészségesebb is.
Hozzávalók:
  • 20 dkg köles
  • 6 dl rizs ital vagy normál tej
  • 150 g darált mák
  • 4 tojás
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 1 kiskanál vanília kivonat
  • xilit ízlés szerint
  • 2 ek. házi lekvár 
Elkészítés:
A köles jól mossuk meg, és egy csipet sóval főzzük meg a tejben, állandó kevergetés mellett, közepes hőfokon. Kicsit hagyjuk hűlni. Keverjük hozzá a mákot, a vaníliát, a citromot, az édesítőt és a lekvárt. A tojást válasszuk ketté, a sárgáját is keverjük az előbbiekhez, a fehérjéből verjünk jó kemény habot, és fakanállal, több részletben forgassuk hozzá.
180 fokos sütőben 30 percig süssük.

Nincsenek megjegyzések: