2015. május 26., kedd

Zabpehelylisztes csipetke, nokedli

Tegnap borsólevest készítettem, és zabpehelylisztből csináltam bele a csipetkét. Nem is gondoltam volna hogy ennyire finom. Egy kis fazék levest főztem, így a receptet 1:1 írom.



Hozzávalók:
  • 1 db tojás
  • 4 ek. víz
  • 1 kávéskanál só
  • bors
  • 1 teáskanál petrus
  • 4-5 ek. zabpehelyliszt (amennyit felvesz, jól szaggatható állagot kell kapni)
Elkészítés:
Egy tálban a tojásokat a sóval, borssal, pertussal és a vízzel habosra verem egy habverővel. Majd kanalanként hozzákeverem a zabpehelylisztet, amíg eléri a megfelelő állagot.

Majd két kanál segítségével beleszaggattam a levesbe, pár percig hagytam főni, és kész.

Ha nokedlit készítünk, 4 tojáshoz 1dl vizet és kb. 35-40 dkg zabpehelylisztet keverjünk(sűrű tésztát kapjunk) és sós lobogó vízbe szaggassuk ki, nokedli szaggató segítségével(bár én most kanállal szaggattam).

 



Nincsenek megjegyzések: