2016. június 11., szombat

Dupla vajas kifli:

Első sorban köszönet a receptért Limara péksége-nek. Fantasztikus ez a kifli. Régóta keresek jóízű kifli receptet és ez az. Amikor sült a sütőben, már akkor tudtam hogy finom lesz, mert fantasztikus illatok terjengtek a lakásban. És a közepe is tökéletes. Nézzétek ezeket a rétegeket, hát nem szép? Nagy kifliket szerettem volna sütni, így a recepten annyit változtattam hogy nem 16 felé vágtam a tésztát, hanem csak 4 felé. És még egy kis poztívum, hogy nem kell órákig dagasztani, pihentetni, Limara, turbó sós kiflinek nevezte el, és ez tényleg találó.



Hozzávalók:
8 darabhoz

60 dkg finomliszt
1 tk. só
5 ek. olaj
2 dl víz
1,5 dl tej
1 tk. cukor
3 dkg élesztő

Töltelékhez:
120 g szoba hőmérsékletű vaj
1 tk. só


Elkészítés:

Az élesztőt futtassuk fel, cukros langyos tejben. Mérjük ki a lisztet, adjuk hozzá a sót, az olajat, a vizet és az élesztős tejet. Jó alaposan gyúrjuk össze lisztezett deszkán, a kis kezünkkel, és hagyjuk 30 percig, letakarva pihenni. (Ennyi az össz kelesztés.) Addig készítsük el a tölteléket, a vajat jól keverjük el a sóval. 
Ha megkelt a tésztánk, vágjuk 4 egyforma darabra. Lisztezett deszkán mindegyiket nyújtsuk kör alakúra és a lehető legvékonyabbra. Nagyjából egyformák legyenek. Az első kört, kenjük meg a sós vaj felével, és fektessük rá a második körünket. Ezt vágjuk 4 felé. Emeljük ki az első háromszöget (én ezeket is egyesével ,ég kinyújtottam, ez elhagyható. Csak tényleg nagy kifliket akartam), és a hosszabbik felénél kezdjük feltekerni. Hajtsuk kifli formájúra és kenjük meg a tetejét felvert tojással. A többi tésztával is így járjunk el.Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe az első adagot (4db), és toljuk be a hideg sütőbe. A másik 4-et konyharuhával takarjuk le. Most kapcsoljuk be, és 200 fokon süssük kb.25 percig. Ennyi idő alatt megkel és szépen meg is sül. A következő adagnak már nem kell ennyi idő, 15-18 perc alatt szépen megsül. Attól függ ki milyen pirosan szereti =D




1 megjegyzés:

Unknown írta...

Kár , hogy ilyen betűtípussal van írva. nehezen olvasható. Nekem legalábbis.Főleg ha még csinálom is közben a tésztát.