2016. augusztus 20., szombat

Zalai kukoricamálé:

Már nagyon régóta szemeztem ezzel a sütivel. Sokan mesélték hogy gyerekkorukban milyen sokat ettek ebből a sütiből. Nekem ez kimaradt, így most végre bepótoltam. Kukoricalisztből készül, így gluténérzékenyek is fogyaszthatják. Azt hittem hogy a liszt miatt egy kicsit szárazabb süti lesz a végeredmény, de a sok tejföltől finom, puha sütit kaptam, "igazi" házi szilva lekvárral.
Hozzávalók:
  • 21 dkg kukoricaliszt (búzaliszttel felesben is elkészíthető, én most 15 dkg kukorica-6 dkg búzaliszt)
  • 1 db tojás
  • 1 dl napraforgó olaj
  • 1 tk. só
  • 2 ek. cukor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • 450 g tejföl
  • 1 tk. szódabikarbóna
  • szilvalekvár
  • porcukor a tetejére
Elkészítés:
A tojást keverjük ki a cukorral, a sóval, az olajjal és a szódabikarbónával. Beletesszük a  tejfölt és a lisztet is, és keverjük simára. Ha esetleg kemény lenne (nekem nem volt) öntsünk hozzá egy pici tejet. Pihentessük 15 percig, hogy a szódabikarbóna dolgozni tudjon. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntsük, a tetejére tegyünk lekvár pöttyöket. Toljuk 180 fokos sütőbe és süssük enyhén pirosra (k. 20-25 perc)

Nincsenek megjegyzések: