2017. szeptember 23., szombat

Oreo-s churros mártogatóssal:

Balatonon ettünk először churrost és nekem nagyon ízlett (páromnak kevésbé), csak ott kristálycukorba volt forgatva, amitől kicsit édes volt, de a tésztája nagyon bejött. Kívül ropogós belül finom puha, és a mártogatóssal együtt mennyei. Bármiből csinálhatunk szószt, lehet valamilyen gyümölcsszósz, csokiöntet vagy puding. Én most hígabb csokipudingba mártogattam. Egy hibát viszont elkövettem, mégpedig hogy közben filmet néztem és így sokat befaltam belőle.




Hozzávalók:
  • 90 ml olaj
  • 200 ml víz
  • 160 g liszt
  • 4 db tojás
  • porcukor és fahéj vagy én most oreo kekszet használtam
  • olló
 


Elkészítés:
Öntsük a lábosba vizet az olajat és forraljuk fel egy csipet sóval, majd adjuk hozzá a lisztet és keverjük addig amíg a tészta el nem válik az edény falától. Tegyük egy tányérra a masszát és egy kicsit lapítsuk el hogy hamarabb ki tudjon hűlni. Várjuk meg amíg teljes kihűl, majd egyesével dolgozzuk hozzá a tojásokat.
Mehet a csillagcsöves nyomózsákba és nyomkodjuk a forró olajba. Az olló segítségével kb.10 cm-ként válasszuk le a csőről a tésztát. Süssük aranybarnára, tegyük sütőpapírra és forgassuk azonnal darált oreóba vagy fahéjas porcukorba.


Nincsenek megjegyzések: